Älska er själva!

Har precis haft näringslära med min idrottslärare. Väldigt intressant att få veta hur mycket kalorier etc. vi behöver och vad mat innehåller. Vi får även lära oss att räkna ut hur mycket vi förbränner en dag och hur mycket vi ska äta. Sånt här är alltid intressant att veta, tycker jag i alla fall. För det är viktigt att veta hur och vad man ska äta.
Det som är lite jobbigt är tjejer som börjar snacka om hur de ska göra för att gå ner i vikt även fast de har helt normala kroppar. Det är läskigt vilken syn tjejer har på sig själva. De trycker ner sig själva på grund av de "sättet man ska se ut på idag". Nu sitter jag inte här och predikar om hur andra känner och ska känna för jag själv är inte "tjock". Men jag önskar att alla kunde älska sina kroppar och tänka mer på en hälsosamlivsstil än att tvinga sina kroppar till att leva utan saker den behöver. Blir så ledsen när jag ser och hör jättefina tjejer prata om hur de behöver tappa 5 kg.
Förstå att ni är vackra! Om någon säger något annat så är det för att de är avundsjuka!


//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0