Brandman i blodet

Idag var det kall rökdykning, dvs full utrustning + skoskydd över masken xD Så vi inte ska se. Jag och Viktor var som vanligt ett team. Han var idag första rödykare, jag var andra. Det betyder att han går först och bestämmer över mig på sett och vis.
Idag var uppdraget att ta med en vattenfylld smalslang med munstycke in i laburinten, vi skulle hitta en medvetslös längst in i laburinten. Det gick bra för oss, vi hittade den medvetslöse som var för övrigt en trädocka som kanske vägde 40 kg högst. Jag fick självklart få ut dockan... Viktor följde ledde mig sedan ut ur "den rökiga miljön".

Vi lyckades bra faktiskt, men vi borde varit lite mindre slarviga men men... vi fick det gjort så då spelar det inte så stor roll i värkligheten, det är ju bättre att göra misstag nu än när det är en riktig person....

Så ser RB-90 overallerna ut som vi har på oss, LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAAAAAAAAR till varm rökdykning!!!

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0