Svenska vården

Var på vårdcentralen imorse för att jag har fått en så jobbig hosta. Behövde hostmedicin. På tullinges vårdcentral så har man drop in mellan 8 och 10 för så små fall som mig. 
Jag kom dit halv 10 och sätter mig och väntar, och väntar, och väntar, och väntar. Väntrummet är fullt av sjuka små barn som springer runt och låter. De har feber och snorar. Vissa hostar. Försöker att inte andas, för bacillusker från småbarn är det värsta som finns. De gör alla sjuka! och det var det som smittade mig från början.

Efter 1½ timme i väntrummet får jag komma in till läkaren. Han prackar på mig mediciner. Bla. antibiotika. Jag vet att detta är ett väldigt litet problem. Men nu kommer jag inte få sola på 15 dagar för att jag äter den. Suck, kommer vara jätte blek på balen den 4 juni.

//Malin 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Du har väl hört talas om "En blek skönhet", satsa på det istället ;o)

2008-05-27 @ 13:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0