Footloose



FOOTLOOSE, onsdag 31 december 2008, kl 15.30


Idag har jag och Jocke varit på Musikalen Footloose. Den handlade om Ren som tvingas flytta till en liten håla tillsammans med sin mamma. Denna lilla stad styrs med järnhand av församlings prästen som inte är riktigt klar i huvudet. Han har förbjudit all dans, "rockmusik" etc. Ren, som tycker att detta är omänskligt, försöker att få tillbaka byn till det den var innan "olyckan" för fyra år sedan....

Malins kommentar: Låtarna var halvkända 80-tals låtar. Detta är inget negativt utan gjorde att man kunde sjunga med lite halvt, vilket jag tycker gör showen mycket roligare.
Brolle hade inte en så stor roll som man kanske trodde att han skulle ha, känns mer som ett "PR-Jippo". Men han dög som skådespelare. Den övriga ensambeln hade en ganska bra nivå, men jag har sett bättre. Så om jag gör en lista över de musikaler jag har sett så skulle det se ut så här (bäst först).
Mamma Mia
Grease
Footloose
Singin´ in the rain


Inget slår Mamma Mia!

Jockes kommentar:
Det här var den första "betalmusikalen" jag har sett, innan har jag bara sett musikaler på Falkbergskolan, de var super de som spelades där ska ni veta! Men tillbaka till Footloose, den var mycket bra måste jag säga! Musikalen var en rolig, action, romantisk, dramatisk och fartfylld musikal. Det var mycket sång och dans som var mycket bra och väl framförd, det såg så kul ut för dem på scenen att man ville springa upp och bara dansa med. Det är kanske det som musikalen handlar som mest, om att få publiken att vilja vara med. Det ville jag i alla fall i vissa scener.
Dessutom fanns det underbara kärlekshistorier som gjorde att jag ville kolla på fler liknande musikaler.

Footloose har en sista spelning på nyårsafton, jag rekommenderar att se den.



Detta var en Julklapp som jag och Jocke fick av hans föräldrar. Det var jättekul, så jag ska önska mig samma sak nästa jul också!

//Malin & Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0